Master System





Descripcion 

La SEGA Master System (SMS), es una consola de videojuegos de 8-bit basada en cartuchos, que fue producida por SEGA para competir con la Nintendo NES, no logrando el mismo éxito que esta en Japón y Estados Unidos, pese a una superioridad técnica en algunos aspectos, aunque inferior en otros. Aún así, sí logró éxito en Europa, superando a la NES en algunos países europeos, y en Brasil. También se conoce como Mark III en Japón. Anteriormente, Sega ya había lanzado otras máquinas para el mercado doméstico, como la SG-1000 o el SC-3000. 

Especificaciones Tecnicas

 CPU: 8-bit Zilog Z80 3,546,893Hz for PAL/SECAM, 3,579,545Hz for NTSC Graphics: VDP (Video Display Processor) derived from Texas Instruments TMS9918 Up to 32 simultaneous colors available (16 for sprites, 16 for background) from a palette of 64 (can also show 64 simultaneous colors using programming tricks) Screen resolutions 256x192 and 256x224. PAL/SECAM also supports 256x240 8x8 pixel characters, max 488 (due to VRAM space limitation) 8x8 or 8x16 pixel sprites, max 64 Horizontal, diagonal, vertical, and partial screen scrolling Sound (PSG): Texas Instruments SN76489 4 channel mono sound 3 sound generators, 4 octaves each, 1 white noise generator Sound (FM): Yamaha YM2413 9 channel mono FM sound built into Japanese Master System available as plug-in module for Mark III supported by certain games only ROM: 64 kbit (8 kB) to 2048 kbit (256 kB), depending on built-in game Main RAM: 64 kbit (8 kB) Video RAM: 128 kbit (16 kB) Game Card slot (Mark III and Master System 1 only) Game Cartridge slot Japanese and South Korean consoles use 44-pin cartridges, same shape as Mark I and Mark II All other consoles use 50-pin cartridges with a different shape The difference in cartridge style is a form of regional lockout Expansion slot

DESCARGA EMULADORES DE MASTER SYSTEM